ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ - ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ  - ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

Η ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΣΚΡΟΛΑΡΕΙ

Θεοτόκε Παρθένε, χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία, ὁ Κύριος μετά Σοῦ. εὐλογημένη, Σὺ ἐν γυναιξί, καὶ εὐλογημένος ὁ καρπὸς τῆς κοιλίας Σου, ὅτι Σωτήρα ἔτεκες τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Δευτέρα, 2 Οκτωβρίου 2017

ΤΟΥΣ " ΣΟΙ ΒΟΩΝΤΑΣ" Η " ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΩΝΤΑΣ" . ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ 24ο ΟΙΚΟ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΣΜΩΝ !!!


Τους “σοι βοώντας” ή “ τους συμβοώντας” ??

Αναφερόμαστε αδελφοί μου στον 24ο Οίκο των Χαιρετισμών μας, όπου ακόμη και σήμερα πολλές εκδόσεις ( συμπεριλαμβανομένων και κάποιων παλαιότερων του Ιστολογίου των Χαιρετισμών ) από παρόραμα αναφέρουν το “σοι βοώντας” αντί του σωστού “συμβοώντας”

Ας το εξηγήσουμε ....

Έχουμε πολλάκις αναφέρει ότι από τους 24 Οίκους των Χαιρετισμών της Θεοτόκου, αυτοί με μονό αριθμό δηλαδή ο πρώτος, ο τρίτος, ο πέμπτος. ...κλπ που ξεκινούν αντίστοιχα με το γράμμα Α,Γ,Ε... κλπ αναφέρονται στην Υπεραγία Θεοτόκο και κατακλείουν με το εφύμνιο “Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε”

Οι υπόλοιποι δώδεκα με ζυγό αριθμό δηλαδή ο δεύτερος, ο τέταρτος, ο έκτος ...κλπ που ξεκινούν αντίστοιχα με το γράμμα Β,Δ,Ζ,...κλπ αναφέρονται στον Δεσπότη Χριστό και κατακλείουν με το εφύμνιο “Αλληλούια” που σημαίνει “Αινείτε τον Θεό”

Επομένως ο τελευταίος εικοστός τέταρτος Οίκος των Χαιρετισμών που ξεκινά με το γράμμα Ω και την επίκληση “ Ω πανύμνητε Μήτερ, η τεκούσα των πάντων αγίων αγιώτατον Λόγον......” αναφέρεται στον Δεσπότη Χριστό και επομένως η μετοχή “συμβοώντας” που σημαίνει ομού, ομοθυμαδόν, μαζί, από κοινού κράζοντας “Αλληλούια” προφανώς και αναφέρεται στον Δεσπότη Χριστό, στον Υιό και Λόγο του Θεού, ο Οποίος αινείτε και δοξάζεται από ολόκληρο το ανθρώπινο γένος, που συμβοά, που συν-αναβοά το “Αινείτε τον Θεό”

Αν υιοθετούσαμε το παρόραμα “ τους σοι βοώντας” θα είχαμε την παρερμηνεία “αυτούς που κράζουν σε Εσένα ( ... εννοείται Θεοτόκε ) το “Αλληλούια”, κάτι που και νοηματικά αλλά και θεολογικά δεν ευσταθεί !!

Αν κανείς συγκρίνει τους διάφορους Κώδικες του Ακαθιστου Υμνου που φυλάσσονται σε Βιβλιοθήκες ανά τον κόσμο, μπορεί να διαπιστώσει αρκετές παραλλαγές από το κείμενο που έχει υιοθετηθεί και ψάλλεται στους Ορθόδοξους Ναούς.

Αυτό φυσικά και οφείλεται σε ακούσια αβλεπτήματα των αντιγραφέων ανά τους αιώνες, ή σε παρεμβάσεις κάποιων μελετητών του Ακαθιστου Υμνου

Σε επόμενες αναρτήσεις μας θα αναφερθούμε και σε αυτές μιας και ενέχουν ιδιαίτερο φιλολογικό ενδιαφέρον !



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.